Eylül 09, 2013

En İyi ve En Etkili SEO Çalışması Nasıl Olmalıdır?

En İyi ve En Etkili SEO Çalışması, En İyi ve En Etkili SEO Çalışması Nasıl Olmalıdır?

Bugün bu sorunun cevabını Kaan Gülten'in Sorularla SEO adlı kitabından alıntı ile cevaplandıracağım. Ama kısaca kitaptan bahsetmek istiyorum sizlere. Bundan yaklaşık 2-3 ay önce yayınladığı SORULARLA SEO kitabını bir çekilişle okuyucularına dağıtmıştı. Tabi o şanslı kişilerden biride benim. Webmasterların yaşadığı problem ve SEO konusunda bilgi eksiklerini bu kitap ile giderecebileceklerinin kanaatindeyim.

Bir blog-site sahibi her zaman SEO konusunda çalışmalar yapmak ister bu uzun veya kısa vadeli olabilir. Hedef ilk sırada yer almak. Anahtar kelimede birinci olabilmek. Hit almak vs.

Sorularla SEO kitabında sizlerinde dikkatini çekeceğini düşündüğüm bir soru vardı. Onu paylaşmak istedim. Konu başlığında da belirttiğim gibi; En İyi ve En Etkili SEO Çalışması Nasıl Olmalıdır?

Kaan Gülten'in kitabından alıntı ile;

Seo, zaman ve mekan kavramlarını dikkate alan bir sistemdir. Buradaki mekan tanımı, sitenizin sektörüyle açıklamak mümkündür. Seo için çalışma şeklinizi ve yoğunluğunu sektöre göre belirlemekte fayda var. Örmek olarak, ayakkabı kelimesi için yapacağınız çalışma ilan kelimesi için yapacağınız çalışmadan büyük farklılıklar gösterir. Ayakkabı satışı yapılan siteler güne onlarca yeni ürün eklemediği için, index sayınızın artışı ve site içi güncellik kavramları üzerine çok durulması gereksiz emek ve zaman kaybı olacaktır. Ancak kullanıcılar tarafından sürekli ilan vererek gelişen bir sektördeyseniz bu hıza ayak uydurabilecek şekilde sayfa sayısınızın ve ziyaretçi sayınızın artış gösteriyor olması gerekecektir.

Seo, genelde site dışı çalışmalar olarak anlaşıldığı için en etkili SEO çalışması "tanıtım yazısıdır." Tabi bu , onlarca tanıtım yazısı satışı yapan niteliksiz siteler için birkaç makale ile onlarca farklı sitede yapılmış tanıtımlar için etkili bir teknik dememiz doğru olmaz. Google yeni bir servis çıkardığı zaman on binlerce webmaster bu servisi sitelerinde duyurmak için adeta yarışırlar. Hepsi özgün, güncel ve link içeren yazılar olur. "Uzmanından seo" kitabını okuduysanız indexsiz url kavramına göre bu tanıtım yazıları üzerinden kelimesiz link alınması bile etkili bir seo çalışmasıdır. En verimli seo çalışması bu olacaktır. Ancak hangi webmaster bu denli istekli tanıtıma sahip olacak bir uygulama veya özellik geliştirebilir. İşte bu çok zor olduğu için bunu teşvik edecek kampanyaları düzenlemek en etkili seo çalışmasıdır.

Soru bu şekilde cevaplandırılmış. Fazla fırsatım olmadığı için kitabı okumaya yeni başladım. Dikkatimi çeken soru'lar olursa sizlerle tekrar paylaşacağım.

0 yorum :

Yorum Gönder



Bloglama Zamanı'nda yayınlanacak yeni yazılar e-mail adresinize gelsin.


Google Arkadaşım Ol
Bloglama Zamanı
Bloglama Zamanı

Google+ paylaşımlarımı takip etmek için çevrelerinize ekleyin.