Ağustos 11, 2013

Google Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıç Rehberi

Google Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıç Rehberi

Google uzmanlarının oluşturduğu ve Google kaynaklı bilgileri sizlerle paylaşmak istedim. SEO'yu bu defa uzmanlarından okumanızda pek bir fayda olacak. Tüm yazarların istediği şeylerden biri de hiç kuşkusuz yazılarının Google
tarafından ilk sıralarda
tutulması ve sevilmesi istemesidir. Bunun için Google SEO çalışmaları yapmak ve sağlam bir alt yapı temelleri oluşturmak gerek.

Google Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıcı 2 başlıkta inceleyebiliriz. Bunlar:

  1. Arama Motoru Optimizasyonu’nun Temelleri
  2. Tanım (“description”) meta etiketinden faydalanın
Bu iki başlığı bitirdikten sonra Google Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) devam edecektir. Hadi şimdi gelin Google SEO uzmanları bu konuda neler diyor ona bakalım.
Arama motoru optimizasyonu sadece organik arama sonuçlarını etkiler. Google AdWords gibi ücretli veya “sponsorla sağlanan” sonuçlar üzerinde etkisi yoktur.

1. Arama Motoru Optimizasyonu’nun Temelleri

Özgün ve doğru sayfa başlıkları oluşturun

Sayfa başlıklarını başlık etiketleri kullanarak gösterin.

Başlık etiketi, hem kullanıcılara hem de arama motorlarına belirli bir sayfanın konusunun ne olduğunu belirtir. Bir HTML dokümanında <title> etiketi <head> etiketi içinde bulunmalıdır (1). İdeal olarak sitenizdeki her sayfa için özgün bir başlık oluşturmalısınız.

Google Arama Motoru Optimizasyonu
Sayfanın başlık etiketleri içeriğinin arama sonuçlarında görünmesi

Eğer dokümanınız arama sonuçları sayfasında görünüyorsa, başlık etiketi içeriği genellikle arama sonucundaki ilk satırda görüntülenir. Kullanıcının arama sorgusu içinde kullandığı terimler başlıkta koyu renkle gösterilir. Kullanıcıya, aradığı terimle bulduğu sayfanın ne kadar ilgili olduğunu göstermeye yardımcı olur(2).
Google Arama Motoru Optimizasyonu Title - Başlık
Anasayfanızın başlığında web sitenizin/işletmenizin adı yer alabilir ve ayrıca bulunduğunuz bölge veya temel faaliyet alanlarınız ve hizmetleriniz gibi bazı önemli bilgileri ekleyebilirsiniz.

En İyi Uygulamalar

Sayfa içeriğini doğru olarak tanımlayın

Sayfa içeriğini etkili olarak anlatan bir başlık seçin.

Bu konuda yapılan yanlışlar:
  • Sayfadaki içerikle ilgisi olmayan bir başlık seçmeyin. 
  • “adsız” veya “yeni sayfa 1” gibi anlamsız başlıkları kullanmayın.

Her sayfa için ona özgü başlık etiketleri oluşturun.

Sayfalarınızın her birisinin ideal olarak kendine özgü bir başlık etiketi olmalı, böylece Google bu sayfanın sitenizdeki diğer sayfalardan nasıl farklı olduğunu anlayabilir.
Bu konuda yapılan yanlışlar:
  • Sitenizdeki bütün sayfalarda veya sayfaların çoğunda aynı başlık etiketini kullanmayın

Kısa ancak tanımlayıcı başlıklar kullanın

Başlıklar hem kısa hem de bilgilendirici olabilir. Eğer başlık çok uzunsa, Google arama sonuçlarında sadece bir bölümü görüntülenir.
Bu konudaki yanlışlar ise:
  • kullanıcılara yardımcı olmayacak çok uzun başlıklar kullanmayın 
  • gereksiz anahtar kelimeleri başlık etiketine eklemeyin
Hatırlatma | Sayfa başlıklarının düzenlenmesi arama motoru optimizasyonunun önemli noktalarından biridir.

2. Tanım (“description”) meta etiketinden faydalanın

Açıklamalar her sayfa için ayrı ayrı tanımlanabilir.

Bir sayfanın tanım (“description”) meta etiketi, Google ve diğer arama motorlarına sayfanın ne hakkında olduğuna dair özet bilgi sağlar. Sayfa başlığı birkaç kelime veya deyimden oluşurken sayfanın tanım meta etiketi bir veya iki cümleden veya kısa paragraftan oluşabilir. Google Web Yöneticisi Araçları içerik analizi bölümü, tanım meta etiketlerinin çok kısa, çok uzun veya çok defa tekrarlandığını belirten kullanışlı araçlar sağlar (aynı bilgi başlık <title> etiketi için de sağlanır). Başlık etiketinde olduğu gibi, tanım meta etiketi de HTML dokümanınızın <head> etiketi içinde yer almalıdır.

Tanım meta etiketi kullanımının faydaları nelerdir?

Tanım meta etiketleri önemlidir, çünkü Google bunları sayfalarınız için kısa bir özet olarak kullanabilir. “Kullanabilir” diyoruz, çünkü sayfanızdaki yazılı metinde arama terimiyle eşleşen bölümü de görüntüleyebiliriz. Alternatif olarak Google, sitenizin tanımını eğer orada listeleniyorsa, Açık Dizin Projesi (Open Directory Project - ODP) bölümünde kullanabilir. (Arama motorlarının ODP verisi göstermesini engellemek hakkında makaleyi inceleyiniz).

Sayfalarınızın her birine tanım meta etiketi eklemek, Google snippet bölümünde gösterecek iyi bir eşleşme yapamazsa kullanılması için iyi bir seçenektir. The Webmaster Central Blog’da daha iyi tanım meta etiketleri ile Snippet’ları geliştirmek hakkında bilgilendirici bir makale vardır. Snippet’lar bir sayfanın başlığının altında, sayfanın URL’sinin üstünde görüntülenir. 

Kullanıcı araması ile eşleşen terimler snippet bölümünde koyu renkle belirtilir. Bu şekilde kullanıcıya aradığı terimin sayfadaki içerik ile eşleşip eşleşmediği hakkında ipucu verilir. Aşağıda görülen başka bir örnekte ise daha alttaki sayfada bulunan bir makale sayfasındaki tanım meta etiketinden (idealinde kendi tanım meta etiketi girilmiş olmalıdır) özet bilgiyi göstermektedir.

Bu konu için En İyi Uygulamalar

Sayfa içeriğini doğru olarak özetleyin
Arama sonuçları snippet’ları olarak gösterilebilecek olan tanım meta etiketlerini kullanıcıları bilgilendirmeyi ve onların ilgisini çekmeyi hedefleyerek hazırlayın.

Bu konuda yapılan yanlışlar ise:
  • Sayfa içeriği ile ilgisi olmayan tanım meta etiketi yazmayın
  • “Bu bir web sayfasıdır” veya “ Beyzbol hakkında sayfa” gibi genel tanımlar yazmayın
  • Tanımı sadece anahtar kelimelerle doldurmayın
  • Bütün sayfa içeriğini kopyalayıp tanım meta etiketine yapıştırmayın
Her sayfa için özgün tanımlar kullanın
Her sayfa için farklı tanım meta etiketi kullanmak hem kullanıcılara hem de Google’a yardımcı olur. Farklı tanım meta etiketleri kullanımının etkisini özellikle sizin alan adınıza ait çok sayıda sayfa getiren aramalarda gözlemleyebilirsiniz.. Eğer sitenizde binlerce hatta milyonlarca sayfa varsa, tanım meta etiketlerini elle düzenlemek mümkün olmaz. Bu durumda, tanım meta etiketlerini her sayfanın içeriğine göre otomatik olarak  oluşturabilirsiniz.
Bu konuda yapılan yanlışlar ise:
  • Sitenizdeki sayfaların hepsinde ya da çoğunluğunda aynı tanım meta etiketini kullanmayın.
Unutmayın | Tanım meta etiketlerini hem kullanıcılara hem de arama motorlarına sayfanız hakkında özet bilgi vermek için kullanın!
Eğer konuyu beğendiyse Sosyal Ağ'larda paylaşarak destek olabilirsiniz. 

0 yorum :

Yorum Gönder



Bloglama Zamanı'nda yayınlanacak yeni yazılar e-mail adresinize gelsin.


Google Arkadaşım Ol
Bloglama Zamanı
Bloglama Zamanı

Google+ paylaşımlarımı takip etmek için çevrelerinize ekleyin.