Temmuz 24, 2013

Yeni Başlayanlar Google Analytics Rehberini Keşfediyoruz (2/2)

Yeni Başlayanlar Google Analytics Rehberini Keşfediyoruz (2/2)

Yeni Başlayanlar Google Analytics Rehberini Keşfediyoruz (2/2)

Google Analytics'e kaldığımız yerden devam ediyoruz... Bir önceki konuyu ziyaret etmediyseniz eğer Yeni Başlayanlar Google Analytics Rehberini Keşfediyoruz (1/2) linkin üzerini
tıklamanız yeterli. 

2. Bölümde devam edeceğimiz konular şunlar:
  • Google Analytics Kitle Raporları
  • Google Analytics Trafik Kaynakları
  • Google Analytics İçerik

Kitle Raporları

Standart raporlarda ilk veri kitle yani ziyaretçi verileridir. Buraya girdiğinizde son 1 aylık bilgiye ulaşabilirsiniz. Tabi bunu değiştire de bilirsiniz. Kitle ekranında sizi son 1 aylık özet karşılar.  

Google Analytics Trafik Kaynakları Raporları


Bu bölümde sol menüde bulunan demografi, davranış, teknoloji ve mobil seçeneklerinde çok daha detaylı bilgilere sahip olabilirsiniz. 

Gelin şimdi bunlara bir göz atalım. Ne, ne işe yarar ?
  • Demografi: Bu bölümde, blogunuzun ziyaretçileri nereden gelmiş ve hangi dili kullandığına dair bilgiler içerir.
  • Davranış: Davranış aslında blogunuzun daha çok kimler tarafında sıklıkla ziyaret edildiğini gösterir. Mesela Yeni gelenler ile geri gelenler arasında bir istatistiki veri oluşturur. 
  • Teknoloji: Blog ziyaretçilerinizin kullanmış olduğu sistemler hakkında bilgi verir. 
  • Mobil: Blogunuzu mobil cihazlar kullanarak bağlananlara ait bilgileri gösterir.

Trafik Kaynakları

Bu bölümde sitenize verilen linkleri ve site hakkında içerikleri görebileceğiniz bir yer. Oldukça zaman harcayabileceğiniz bir bölüm. Bu bölümde,
  • Google'dan gelen ziyaretçi
  • Referans ile gelen ziyaretçi
  • Siteye ulaştığı bölüm 
Google Analytics Trafik Kaynakları Raporları
Sol menüde bulunan Kaynaklar ve  Sosyal bölümde şunlara ulaşabilirsiniz:


  • Kaynaklar: Blogunuza hangi kaynaktan kaç kez girildiği, o kaynaktan blogunuza girenlerin blogda ne kadar vakit geçirdiği, Google’da hangi kelime aranarak blogunuza ulaşıldığı gibi bilgileri gösterir.
  • Sosyal: Blogunuzun sosyal ağ performansını gösterir. Bu verilerle sosyal medyada ne kadar ilgili olduğunuzu gösterir.

İçerik

İçerik bölümünde, sayfalar arasın geçiş yapan ziyaretçilerinizin ilk uğrağı ve son ziyaret ettiği bilgilere ulaşabilirsiniz. Çok yönlü inceleyebileceğiniz bu bölüm. Ayrıca, site hız performansı, blog içi arama kelimelerine  

Google Analytics İçerik

Soldaki içerik menüsünden şu detaylara ulaşabilirsiniz: 

  • Site İçeriği: Ziyaretçileriniz hangi sayfalarınıza giriş yaptığını, orada ne kadar zaman geçirdiğini, blogunuzu hangi sayfadan terk ettiğini, her sayfaya ait hemen çıkma oranını görebilirsiniz. 

  • Site Hızı: Hangi sayfanın ne kadar sürede yüklendiğini, blogunuzun hangi tarayıcıda ne kadar sürde yüklendiğini ve blogunuzun ortalama açılış hızını görebilirsiniz. 

1 yorum :

Teşkkürler sitenizin paylaşımları çok hoş bilgilerinizden faydalanarak ben de bir blog oluşturmayı düşünüyorum ancak aklıma şunlar takılıyor:
-Adsense ne kadar güvenilir?
-Blog oluşturmak için belirli bir bütçeye ihtiyaç varmı?

Cevaplarınızı bekliyorum.He birde şöyle bir şey deyim açıcağım blog konusundan Türkiye'de benzer konulu 1-2 tane blog var bu beni olumlu mu etkiler olumsuz mu?

Yorum Gönder



Bloglama Zamanı'nda yayınlanacak yeni yazılar e-mail adresinize gelsin.


Google Arkadaşım Ol
Bloglama Zamanı
Bloglama Zamanı

Google+ paylaşımlarımı takip etmek için çevrelerinize ekleyin.