Ağustos 29, 2012

Blogger Konu Açarken Dikkat Etmeniz Gereken Şeyler

Merhaba arkadaşlar, "Blogger Konu Acarken Dikkat Etmeniz Gereken Seyler" adlı bir konu açmak istedim. Onlardan en önemlisi konu başlıkları. Bazen konu başlıklarına "ı" karakterlerini kullanıyoruz. Ne güzel... Ama bu karakter yüzünden açtığımız konunun URL'si eksik çıkıyor nasıl mı ?

Mesela bir konu açın, başlığı da şöyle olsun


"Fıstıkçı fıstıkçılardan fıstık alırsa" bilmem neler diye konuyu açın içerisine bir şeyler yazmanıza gerek yok. Konuyu yayımlayın ve Konunun URL adresini kontrol edin hatta hiç gerek yok ben örneği kendim yaptım ve aynen aşağıdaki gibi oldu;
fstkc-fstkclardan-fstk-alrsa.html diye bir sonuç çıkıyor.
İşte bunu engellemek için Blogger'da konu açarken Türkçe karakter olan "ı"yı kullanmayınız. Bilmem kaçınız dikkat eder buna. Ama önemli bir konu olduğu kesin. Sonuçta google arama motoru sayesinde ziyaretçileriniz geliyor.

Şimdi gelelim bunu düzenlemeye, Konu başlıklarına "ı" yerine "i" ekleyin ve konuyu yayımladıktan sonra tekrar editör paneline gelin "i" yaptığınız yeri "ı" ile değiştirin. Ve işlem tamamdır.

Kolay gelsin, iyi bloglamalar...

2 yorum :

Yani güzel Türkçe mizi katledin diyorsun.Buna gerek yok zaten kalıcı bağlantı özelliği bunu çözmüş durumda.Takipçi ol biraz ):

Ve siz yüksel gümüş. Beni ne kadar takip ettiğinizi gösterdiniz.
Bkz: http://bloglamazamani.blogspot.com/2012/07/bloggerda-yenilik-perma-link-ozelligi.html dediğiniz konuyu ne zaman önce açmışım :)

Yorum Gönder



Bloglama Zamanı'nda yayınlanacak yeni yazılar e-mail adresinize gelsin.


Google Arkadaşım Ol
Bloglama Zamanı
Bloglama Zamanı

Google+ paylaşımlarımı takip etmek için çevrelerinize ekleyin.